Praxis en de verdwenen rekken

Eind juli kocht ik 2 jumbo xl rekken van het merk Sencys, die waren in de aanbieding, normaal 45 euro per rek, nu samen voor 59 euro. Ik liet ze bezorgen. Dat was midden in een verhuizing het meest praktisch.

Het eerste pakket kwam aan, beschadigd, hij was open, het was geen stevig pakket meer en ik belde meteen de praxis klantenservice om mijn verhaal te doen. Dit werd genoteerd en er werd om foto's gevraagd, dit heb ik netjes terug gemaild, bij de order bevestiging. Het 2e rek was er nog niet bij. Dat gebeurd helaas wel vaker bij #PostNL. De volgende dag komt de volgende, het rek was beschadigd, het hele rek was ingetapet, er zat een sticker op dat het pakket bij postnl was open gegaan en dat ze zonder te kijken naar de inhoud hadden geconstateerd dat er niks miste.. Bijzonder, maar toch.

Zoals je ziet zit er een kromme staander en er waren wel meer onderdelen vervormd. In het eerste pakket misten op het eerste oog vooral de hoeken en dragers van de planken, niet echt handig. Wederom heb ik direct gebeld met de Praxis klantenservice. Ze zouden er op terug komen.

3 weken later

De tijd verstreek en ik had al een aantal keer mails gestuurd, maar er kwam steeds weer het antwoord dat het naar de afdeling was gestuurd die er over gaat, maar kreeg nooit reactie. Dus wederom een mail eruit dat ik anders de consumentenbond wel zou inschakelen.

Ik werd gebeld, ze begrepen het probleem niet. Ik gaf aan dat ik 2 rekken had gekocht en ze beide beschadigingen hadden en ik ze daarom terug wilde brengen / sturen en mijn geld terug wou. We hadden afgesproken om ze te laten ophalen door PostNL. Daar werken hun mee, ook met JKS overigens, maar dat zal wel te duur geweest zijn. Ze zouden op maandag komen om het op te halen. Ze zijn niet geweest, dus heb ik weer met de praxis contact gehad, ik zou ze vervolgens donderdag zelf brengen naar Zoetermeer, praxis te Alphen aan den Rijn wou mijn retour niet aannemen, zo werd gezegd. Hun hadden er geen zin in. Dat is ook wel te merken als je daar binnen komt, wat een ontiegelijk onvriendelijk personeel werkt daar..

Woensdag

Op woensdag kwam Postnl dan alsnog, de man had volgens mijn oma, die was op de locatie, maar 1 sticker bij zich, maar dat was geen probleem, die ene sticker was genoeg voor die 2 rekken. Ze vroeg nog 3x of hij het zeker wist en hij wist het zeker. Ik ondertussen de Praxis ingelicht over het feit dat ze toch opgehaald waren en ik ze dus niet meer kon wegbrengen. Kreeg van Praxis te horen dat als het binnen was in het magazijn dat ze dan mijn geld terug zouden storten.. Ik had het ophaal bewijs ontvangen en wat schepte mijn verbazing? Er stond iemand anders naam op.. Alsof ze echt niks controleren bij de Praxis voor ze iets doen.

Eén rek terug

Op zaterdag kreeg ik van praxis een mail dat ze 29,50 hadden terug gestort, ze hadden immers maar 1 rek retour ontvangen. En dan het verwijt dat ik het andere rek nog wel thuis zou hebben. Alsof ik wat heb aan een kapot rek. Maar nee, praxis reageert ondertussen nergens meer op. Eerst kreeg ik nog wel eens een mailtje op de dag zelf of 1 dag later. Momenteel is het al 4 dagen stil. Maar mijn rek is weg, Postnl doet er niks mee en de praxis blijft volhouden dat ik hun probeer te bedonderen.

Wie is hier nou de dupe dan?

Reacties

reacties

Please follow and like us: